ایراندخت

دختری از ایران زمینم ، در پی بهبود آدمی ...

ایراندخت

دختری از ایران زمینم ، در پی بهبود آدمی ...

سلام خانم وزیر

خانم وزیر ؛ 

گویا شما پزشک خانواده نبوده اید و از مشکلات آن اطلاعی ندارید . 

گویا شما با بیماران معتادی که برای دریافت دیازپام و کلونازپام به صورت اورژانس به درمانگاه مراجعه میکنند برخورد نداشته اید . وگرنه میدانستید که پزشک خانواده با چه تهدیدهایی روبه روست ! 

گویا شما با ویزیت ارزان پزشک خانواده بیماران را معالجه نکرده اید . وگرنه میدانستید چه زیادند آنها که به دلیل یک سرماخوردگی ساده در طول یک هفته ۱۲ مرتبه به درمانگاه مراجعه میکنند ! 

گویا شما با بیماران اورژانسی که به تشخیص خودشان اورژانسی بودنشان مشخص میشود برخورد نداشته اید . وگرنه میدانستید چه بسیارند آنها که با یک عطسه به صورت اورژانسی مراجعه میکنند یا به دلیل بیخوابی و نیاز مبرم به دیازپام پزشک را از خواب بیدار میکنند ! 

گویا شما نمیدانید ما ایرانیها با تمام وجود به ضرب المثل ( هر چی پول بدهی آش میخوری ) معتقدیم و اگر برای خدمات یک پزشک پولی نپردازیم احساس میکنیم پزشک حاذقی نیست ! 

گویا شما در مرکزی کار نکرده اید که بیماران به دلیل اینکه با تشخیص خودشان به دارویی ، مثلا پنی سیلین ، نیاز دارند و پزشک برایشان تجویز نکرده ، شیشه های درمانگاه را میشکنند ! 

گویا شما به عنوان پزشک خانواده در محلی کار نکرده اید که بعد از بکسال از خروج از منطقه و اتمام قراردادتان ،  از شبکه بهداشت به شما اطلاع دهند که به دلیل وضع نابسمان مالی شبکه ، ۲۰٪ چند ماه پایانی کارتان به شما پرداخت نخواهد شد ! 

گویا شما عادت به نظر دادن نداشته اید و یا کسی پیش شما نظری نمیداده است ، وگرنه به نظرات پزشکانی که با تصمیمات شما مخالفند اندکی توجه میکردید .  

لطفا به اعتبار ، سلامت و کسوت همکاران خود احترام بگذارید .

درمانگاه نوشت

خنده ام میگیرد . به مردم ساده دلی که فقط با یک برخورد خوب ، شیفته میشند و میپرسند : شما چه روزهایی اینجا هستید ؟  و نمیدانند که تو در حالی که تاریخ دقیق شیفتهاتو میگی ، توی دلت هزار بار آرزو میکنی که توی شیفت تو نیان .  برخورد خوبت از ته دله ، اما تنبلیت هم !

سهراب

یاد من باشد هر چه پروانه که می افتد در آب  

زود از آب در آرم
یاد من باشد کاری نکنم که به قانون زمین بر بخورد
یاد من باشد تنها هستم
ماه بالای سر تنهایی است.