ایراندخت

دختری از ایران زمینم ، در پی بهبود آدمی ...

ایراندخت

دختری از ایران زمینم ، در پی بهبود آدمی ...

جامعه

این سومین باریه که حس بدی دارم و میترسم .

بار اولش وقتی بود که سرایدارمون اومد و گفت : خجالت میکشم بهتون بگم . چند بار خواستم بگم اما روم نشده . اینجا وقتی از خونه بیرون میایید چادر سر کنید .

من شوکه شدم که : ها ؟ چادر ؟

گفت : آخه مردم اینجا فرهنگشون پایینه . بالا نیست . از خونه که بیرون میایید مینشستن بیرون نگاه میکردند . این جوونها ها ! من چند بار دعواشون کردم . گفتم حق ندارید اینجا بنشینید . گفتند توی کوچه است ودلمون میخواد . گفتم اینجا خانواده ما زندگی میکنند ، سه تا خانم زندگی میکنند . حالا میرن اونطرف تر مینشینند . ولی دائم میان رد میشن . خیلی خجالت میکشیدم بگم بهتون . اینجا چند وقت پیش فهمیده بودند شوهر یکی نیست ، شبانه یکی روشو میپوشونه و میره سراغ خانومه . اونم دیگه قسمش میده به فاطمه زهرا و طرف سرد میشه ولش میکنه . شوهره هم وقتی میاد میره شکایت میکنه و ...  . ببخشید خانم دکترها بهتون گفتم ...

گفتم : نه . خوب کردین آقای ... که گفتید . شما جای پدر ما هستید . باید به ما بگید که ما رعایت کنیم .

وای که وقتی برگشتم توی پانسیون چه حالی داشتم . میترسیدم ، خجالت کشیده بودم ، و احساس گناه میکردم . اینجا داخل پانسیون آنتن دهی برای موبایل اصلا خوب نیست . هر بار برای حرف زدن باید بریم بیرون توی محوطه . و خوب هربار بدون هیچ حجابی اضافه بر حجاب داخل پانسیون میرفتم . معمولا هم حواسمون بود که کسی ما را نبینه . الان هم 20 روزی میشد که بیرون نرفته بودم . اولیت عکس العملم این بود که در رو تا میشد قفل کردم .

بار دوم فردای این تذکر بود . یه آقایی آخر وقت اومده بود درمانگاه و با چنان لبخند و روحیه بازی به من نگاه میکرد که فقط فرصت کردم دارو بنویسم وبدون توجه به این که ممکنه واقعا مریض باشه با سرعت و احترام بندازمش بیرون !

بار سوم هم دو سه شب پیش بود که یک مریض اورژانسی (؟) داشتم . سابقه سنگ کلیه داشت و الان هم یه کم cva تندرنس داشت و دردی در ناحیه اسکروتوم . ظاهر موجه . بعد از شرح حال البته بدون معاینه genitalia براش با بیشترین امکاناتی که داشتیم دارو گذاشتم . هیوسین ، ایندومتاسین و سنکل . بعد از دارو گرفتن اونقدر منطقی و با نگرانی صحبت کرد که ناچار شدم معاینه کنم . بد برخورد نکرد اما ....    حسم بهم میگه هدف چیز دیگه ای بود .

چرا جامعه اینقدر پسته . فقط ایران اینطوره ؟ روستاها اینطورند یا شهرها هم ...؟ زنها در هر جایی اینطور باید حس عدم امنیت داشته باشند ؟ الان یاد حرف آقای امراللهی میفتم ، سرپرستار اورژانس بیمارستان ف : هر مریضی که میاد میبینی سر و گوشش میجنبه براش 2 تا آمپول لازیکس بذار . پدرش در بیاد تا آدم شه !     البته بماند که خودش هم کم .... !

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

پزشک 78 دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ق.ظ http://med78.wordpress.com

حقیقته متاسفانه
رذالت خیلی زیاد شده
زیاد ذهنتون رو درگیر اینجور آدمهای بیمار نکنید. متاسفانه هستند اینها

دکتر نفیس دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ب.ظ http://drnafis.blogfa.com

مامان بزرگ من میگه همه کار از بی کاری در میاد!
منظورش نبود اشتغال نیستا! وگرنه-جان من- من و تو هیش کدوم حاضر می شیم بشینیم یکی رو دید بزنیم یا الکی بریم درمونگاه؟
نه دیگه!
بعضی وقتا من یادم میره خودمو دید بزنم!

پدر(نم نم) پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 ق.ظ http://father78.persianblog.ir

بی‌‌خیال بابا...

مردید دیگه . ازتون بیشتر از این توقعی نیست !!!:-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد