ایراندخت

دختری از ایران زمینم ، در پی بهبود آدمی ...

ایراندخت

دختری از ایران زمینم ، در پی بهبود آدمی ...

مارگون

  

 

این روزها شدیدا درگیر رفت و آمد هستم . خواهرم پیشمون اومده و در نتیجه آواره این شهر و اون شهرم ! حالا بماند که برای این مسافرتها چطور تونستم از زیر کلاسهای بهداشت در برم !!! یکی از سفرهای هفته گذشته به نزدیک شیراز بود . آبشار مارگون .   

  آبشار مارگون یکی از بزرگ ترین و با شکوه ترین آبشارهای ایران است که که از نظر زیبائی و بزرگی و حجم آب خروجی با آبشار شوی رقابت می کند. این آبشار در استان فارس و در کنار روستای مارگون قرار دارد. این روستا از توابع روستای کمهر (Komehr) از شهرستان سپیدان (اردکان سابق) است. سپیدان و مناطق اطراف آن به دلیل کوهستانی بودن و داشتن ارتفاعی بالای ۲۲۰۰ متر آب و هوائی سرد دارد و به گفته شاهدان عینی در مواقعی از زمستان در این آبشار قندیل هائی از یخ تشکیل می شود.
  در منطقه باغهای سیب زرد و سرخ فراوان دیده می شود. در بین درختان جنگلی آنجا هم زالزالک و نوعی زرشک دیده می شود.
  ساکنان منطقه را «لر» ها و کوچندگان «قشقائی» که بعضی از آنها ساکن شده اند، تشکیل می دهند. یکی از رسوم زیبای روستای مارگون این است که در هنگام جشن ازدواج، عروس و داماد و شرکت کنندگان در جشن با لباسهای زیبای محلی ساعتی را در کنار آبشار به شادمانی می گذرانند که عکسهائی از این مراسم را در زیر نشان داده ام.
  برای دیدن این آبشار از شهر های یاسوج و شیراز می شود به آنجا رفت که از یاسوج دو راه و از شیراز یک راه وجود داردکه همه آسفالته هستند:
    ۱- یاسوج - کاکان - مارگون  به طول ۶۵ کیلومتر.
    ۲- یاسوج - سپیدان - مارگون به طول ۱۲۵ کیلومتر.
    ۳- شیراز - سپیدان - مارگون به طول ۱۳۰ کیلومتر.
  راه ماشین رو تا جائی که حدود ۸۰۰ متری آبشار است. ادامه دارد و بقیه راه را باید پیاده رفت که این راه سنگفرش و در نزدیکی آبشار دارای پله های سیمانی است.  

این هم عکس هایی از آبشار زیبای مارگون :

               

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:44 ب.ظ

واقعا زیباست

پدر چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:50 ق.ظ http://drkoochoolooo.persianblog.ir

مگه اردکان توی یزد نیست؟

در ایران دو اردکان هست ، اردکان یزد و اردکان فارس . حدود ۱۵ سال پیش اسم اردکان فارس به سپیدان تغییر یافته .

گلاره چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:04 ب.ظ http://cardiology.persianblog.ir/

خواهش میکنم ...منم لینک کردم ولی چرا وبت یه وریه ؟

ممنون . وبم چه جوری یه وریه ؟! واسه من که صافه ! میشه بیشتر توضیح بدی ؟

روانپزشک نیمه دیوانه پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ب.ظ

عکسه قشنگ بیدن!

قابلی نداشته بید !

متوتروکسات یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:56 ب.ظ http://www.doctormtx.blogfa.com/

من عاشق کوه نوردی هستم و خوره خرید وسایل کوه نوردی رو دارم. کاش میتونستم اونجا هم بیام.

تونستی بیای همراهی میکنم ! آرزومه دوباره برم .

باران شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:25 ب.ظ http://www.drzss1368.blogfa.com

سلام خوبی خانومی؟؟
چه خبرا؟؟؟
من اپم پاشو حاضر شو بیاا که منتظرتم

حیدری چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:10 ب.ظ

خداوند زیباست و زیبای را دوست دارد

عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد